Interviu cu scriitoarea Georgiana Vâju

     Fiindcă mi-a plăcut prea mult cartea ei, am rugat-o să îmi ofere nişte răspunsuri la câteva întrebări, pe care le-a acceptat cu mult drag. Sperăm să vă placă şi vouă întrebările, plus ceea ce a răspuns scriitoarea.


     1. La câţi ani aţi început să scrieţi prima dată?
     Cred că pe la... 6 ani? Glumesc! Am început să scriu târziu, după vârsta de 30 de ani. Nu sunt o împătimită, nu m-am gândit că voi ajunge vreodată să devin scriitoare. După cum am mai spus, nu scriu de când mă știu. Scrisul la mine a fost ceva venit din plictiseală.


     2. Cum v-a venit ideea să scrieţi cartea "Nu te împiedica de mine, te implor"
     Păi... nu mi-a venit de niciunde și nicicum, sincer. Am scris din inerție până s-a conturat o carte.

      3. "Nu te împiedica de mine, te implor" a fost titlul ales de la început sau a fost modificat de mai multe ori?
     „Nu te împiedica de mine, te implor!”, a fost titlul ales pe ultima sută de metri. Inițial manuscrisul acesta nu a avut niciun nume. Apoi am numit acel fișier într-o doară, „Viața e în altă carte.”. A  rămas așa vreo doi ani. După ce am terminat de scris și m-am gândit să public nu mi-a mai plăcut acel titlu și am început să-i caut altul.

      4. Ce sentimente aveţi atunci când scrieţi?
     Ce sentimente am... păi... cam aceleași pe care le am de obicei plus un sentiment de eliberare și de satisfacție că reușesc să conturez ceva.
   
      5. Cine v-a inspirat să scrieţi această carte?
     Oamenii m-au inspirat cel mai mult. Stările lor sufletești, schimbările lor de atitudine, gândurile lor, acţiunile lor... și tot așa. M-au inspirat multe lucruri: natura, marea, soarele și viața în general.

      6. Câte volume vor fi?
      Inițial am gândit-o ca având două părți. Apoi, în timp ce scriam la al doilea volum, am realizat că nu pot cuprind totul în el, așa că va fi trilogie. Sper să mă opresc la trei volume.

      7. Care este partea dvs preferata din toată cartea?
     Oh, zău, nu aș putea să spun că am o parte preferată, scenă sau citat. Îmi place  la fel de mult de la început și până la sfârșit.

      8. Ce planuri aveţi pe viitor?
     Dacă mă întrebi despre planuri referitoare la scris sau publicat, habar nu am să-ți răspund. Nu am făcut un plan, nici o prioritate din asta. Mai am câte ceva scris și terminat, mai am și altele începute dar lăsate neterminate. În funcție de timp și de starea sufletească hotărăsc care și cum va vedea lumina tiparului.
     - Vă gândiţi să mai scrieţi şi alte cărţi?
Mă gândesc că mi-ar plăcea să mai scriu, însă nu e suficient doar să-mi placă. Îmi trebuie timpul necesar și desigur, inspirația.

     9. Vă place să citiţi cărţi horror?
     Cred că nu-mi place pentru că nu am citit nicio carte de acest gen. Nici la filme horror nu mă uit. Dar nu se știe niciodată. Poate mă tentează vreun titlu și începe să-mi placă.
     - Sau v-aţi vedea vreodată să scrieţi vreo carte horror?
Niciodată! Nu este genul meu. M-aș vedea scriind fantasy poate, dar horror nu.

     10. Pentru final, ce le puteţi spune cititorilor? Ce le sugeraţi?
     Cititorilor, în general, le spun să continue să citească și să susțină autorii români contemporani. De când am intrat în această lume am avut plăcuta surpriză să descopăr cărți foarte bune scrise de autori români contemporani, cărți de care nu aveam habar fiind prea puțin promovate în media.  Mai mult de atât, am avut și surpriza să descopăr oamenii din spatele rândurilor, ceea ce este fabulos.
Cititorilor mei vreau să le mulțumesc pentru susținere și pentru încurajări. M-au făcut să mă simt minunat și să-mi descopăr o nouă pasiune, de care, sincer, nu prea aveam habar până să ajung un autor publicat.
Sugestii către alte cărți sau către alți autori prefer să mă abțin să fac. Fiecare citește ceea ce vrea, ceea ce-i place și-l face să se simtă bine. „De gustibus  non est disputandum...”

     Acestea au fost întrebările, pe scriitoare o puteți găsi pe Facebook, Georgiana Pasquali Vâju, iar cartea ei se găseşte pe site-ul editurii Quantum, Libris, Elefant.
     Îi mulțumesc mult pentru că a acceptat să răspundă acestor întrebări şi ii doresc mult succes pe viitor.

Comentarii

Postări populare