Recenzie ”Divergent” de Veronica Roth


     Autor: Veronica Roth
     Număr pagini: 448
     Editura: Leda



                                                         


    Într-un Chicago distopic, orasul în care trăiește Beatrice Prior, societatea este împărțită în cinci facțiuni, fiecare dintre ele cutIivând o anumita virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegația (cei altruisti), Neînfricarea (cei curajoși), Prietenia (cei pașnici) si Erudiția (cei inteligenți). Beatrice trebuie să hotărască dacă rămâne alături de părinții ei sau alege facțiunea care consideră că i se potrivește cel mai bine. În cele din urmă, alegerea pe care o face va surprinde pe toată lumea, inclusiv pe ea însăși.
    În timpul inițierii care urmează, marcată de o puternică rivalitate, Beatrice își ia un alt nume, Tris, și se străduiește să afle cine sunt cu adevărat prietenii ei și, de asemenea, dacă o poveste de dragoste cu un băiat uneori fascinant, alteori enervant, își poate găsi locul în viața pe care ea și-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toată lumea deoarece fusese prevenită că i-ar putea aduce moartea. Și, pe măsură ce descoperă un conflict care ia treptat amploare, amenințând să destrame societatea aparent perfectă în care trăiește, află că secretul ei ar putea-o ajuta să-i salveze pe cei dragi… sau ar distruge-o.
Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, trădări sfâșietoare, consecințe uimitoare și o neașteptată poveste de dragoste.





     Am citit această carte de peste un an și pot să zic că mi-a plăcut enorm de mult. De la prima pagină, până la ultima nu am putut lăsa cartea din mână, cred că în două zile o citisem deja. A fost prima mea carte distopică citită vreodată, nu aveam așteptări prea mari de la ea, dar mi-a întrecut toate așteptările.
     Am fost atât de prinsă în carte încât, uneori, simțeam că eu sunt Tris și tot ce face în carte, de fapt, fac eu. Mă simțeam una cu cartea, probabil cea mai bună carte citită de mine vreodată.
     Mi-a plăcut foarte mult stilul autoarei și dacă vă plac romanele distopice, vă recomand să citiți această carte, plus celelalte din serie.
     M-am îndrăgostit de personaje, mai ales de Four. Cred că va rămâne mereu în inima mea. Este un personaj foarte complex și, oh doamne, numai ce bine arată.
     Știți ce m-a amuzat cel mai tare? În filmul ”Sub aceeași stea”, Shailene Woodley (Hazel) și Ansel Elgort (Gus) erau iubit și iubită. În filmul ”Divergent” Shailene (Tris) și Ansel (Caleb) sunt frați. Nu știu de ce, dar mă amuză foarte tare chestia asta.
     Pe scurt, ador această carte și mi se pare că primul volum este cel mai bun din toată seria. Vă recomand cu mare drag să citiți și ”Four”, cartea din perspectiva lui Four. Mi-a plăcut enorm de mult.

Comentarii

Postări populare