Recenzie ”Urgia și zorile” de Renee Ahdieh

Autor: Renee Ahdieh
     Număr pagini: 416
     Editura: Epica

Descriere:

Într-un ținut aflat sub domnia unui tânăr rege însetat de sânge, fiecare revărsat al zorilor sfâșie sufletul unei alte familii. Califul din Khorasan, un băiat de optsprezece ani, e un adevărat monstru. În fiecare noapte, Khalid cere mâna unei fete, ca apoi, în fiecare dimineată, să curme viața noii lui mirese cu o frânghie de mătase. Când cea mai bună prietenă a Șeherezadei îi cade victimă lui Khalid, ea jură să se răzbune și, în ciuda vârstei ei fragede, de doar șaisprezece ani, se oferă să-i devină mireasă califului din Khorasan. Șeherezada este hotărâtă nu doar să rămână în viață, ci și să pună capăt, o dată pentru totdeauna, domniei despotice a lui Khalid.
    Seară de seară, Șeherezada îl atrage în mrejele sale, tesând povești încântătoare, ce-o ajută să mai trăiască încă o zi, deși știe prea bine că următorul răsărit de soare ar putea fi ultimul. Dar lucrurile iau o întorsătură cu totul neașteptată: Khalid nu este nicidecum așa cum și l-a imaginat ea. „Monstrul” este doar un tânăr cu sufletul zdrobit de o suferință covarsitoare și îndelungată. Iar Șeherezada descoperă că, în pofida voinței sale, se îndrăgostește de el. Dar Șeherezada este pregătită să-i ia viața lui Khalid în schimbul celor curmate de el. Oare dragostea va birui?

Părerea mea

Anul trecut am auzit de această carte. Titlul chiar nu mi-a plăcut și chiar mi-am zis că nu o să citesc această carte vreodată. Ei bine, m-am înșelat amarnic. Când am văzut descrierea, m-am îndrăgostit instantaneu de carte și trebuia neapărat să o cumpăr. Anul acesta mi-am luat cartea, la începutul verii și pot să zic că e una dintre cele mai frumoase cărți citite vreodată de mine.
     Fiecare personaj este bine construit, arătând mereu de ce este în stare. Khalid este un personaj complex, în spatele unui tânăr ucigaș, se acunde un suflet bun și plin de răni. Șeherezada încearcă din răsputeri să nu se îndrăgostească de el, dar sinceri să fim, cine nu ar face-o? Iubesc această carte enorm de mult, mai ales stilul autoarei de a scrie și pot să vă  zic cu mâna pe inimă că această carte merită să fie citită.
     Pe lângă relația celor doi, mai este și Tariq, aș putea zice că e un fost iubit al Șeherezadei, m-a enervat pe tot parcursul carții încât mi-a venit sa rup paginile unde apare el.
     Relația dintre Khalid și Șazi (porecla Șeherezadei) este una foarte frumoasă, printre cele mai frumoase povești de dragoste pe care le-am citit vreodată, păcat că mulți se bagă în relația lor, mai ales promisiunea Șeherezadei de a-l ucide.
     Ținutul din Khorasan este foarte frumos detaliat, mai ales imperiul unde stă califul Khalid. Este o carte minunată pe care, pun pariu că o veți îndrăgi.
     Puteți comanda cartea de aici.

Sper că v-a plăcut recenzia. Aștept păreri și sugestii.