Recenzie “Dialoguri cu Sufletul”


     Autor: Anida Lasto
     Număr pagini: 127
     Editura: BookZone


                                      Descriere:

     “Am nevoie de tine pentru a călca în picioare supraviețuirea pe scara trăirilor în iubire. Iubirea, moartea și timpul sunt măsurile fără de măsură pe care în preajma existenței tale încetez în a încerca să le măsor. Căci fac parte din suflet, iar sufletului nu-i putem da o definiție justă. Infinitului îi atribuim zadarnic propriile limite. Dacă timpul divin este o clipire, omul e doar o lacrimă de-a lui Dumnezeu. Și totuși, trăiesc într-o singură secundă.”



                                      Părerea mea:

     Această carte m-a impresionat într-un mod plăcut. A avut tot ce trebuie, citate, o acțiune care a trecut mult prea repede, situații de orice gen. Mi-a plăcut mai mult decât Zuzu, o ador chiar.
     Poate că cei care ați citit deja cărțile nu v-ați dat seama, dar mie mi se pare că există o legătură între “Zuzu” și “Dialoguri cu sufletul”. De ce? În prima carte, se conturează relația imposibilă dintre două persoane. În a doua carte, este prezentată suferința personajului feminin, cât și experiențele sale care au urmat.
     Deși cartea este structurată mai mult din citate, adică este povestită sub forma acestora, mi-a plăcut și am trecut ușor de la capitol la capitol. Deși mie nu îmi plac cărțile care au doar citate, această carte a fost ceva mai unică. De ce? Pe lângă citatele care mi-au plăcut, au existat dialoguri între “persoane” care m-au pus pe gânduri despre anumite aspecte ale vieții. De exemplu, noi de ce preferăm să rămânem cu cineva împreună dacă nu ne mai înțelegem cu persoana respectivă? De ce preferăm să ignorăm tot ce se întâmplă?
     Cartea este frumos scrisă, aș considera-o sub forma unui jurnal fiindcă sunt scrie sentimentele prin care trece protagonista de fiecare dată. Ador această carte și sunt sigură că va rămâne preferata mea o perioadă.
     Cartea poate să fie comandată de AICI.
     Mai jos aveți câteva citate care mi-au plăcut:

               “Tinerețea se concentrează în jurul trăirilor și mai puțin în jurul gândirii. De aici și dramele existențiale prin care tinerii se zbat în frământări sufletești, care par a fi cele mai mari probleme din lume.”
             
                “Preferam să trăiesc cu îndoieli reprimate, decât să mă lovesc de certitudini pe care nu le puteam accepta. Pentru că el îmi devenise cea mai mare slăbiciune. Însă visul frumos avea să devină coșmar.”

                  “Nu mă mai pot încrede în nimeni pentru că nici măcar de mine nu mai sunt sigură...”

                  “Nu poți fugi de probleme. Ele dispar doar atunci când le înfruntăm. E inutil. Așa cum e inutil să fugi de tine, să te minți singur... Dar și asta facem. Am făcut și asta...”

                   “Nu mai suntem cei de atunci. Nici eu, nici el. Dar energia momentelor nu s-a pierdut. Totul rămâne acolo, pierdut pe linia apusului, în depărtări uitate.”

                   “Nu-ți pot oferi iubire fiindcă ai avut tu grijă să mi-o furi pe toată.”

     Recomand această carte din toată inima. Sunt sigură că va fi pe placul vostru!



Comentarii

Postări populare