CUM ÎNVĂȚ PENTRU BAC/ MAI AM TIMP DE CITIT?


            Bună tuturor! Știu că o bună perioadă nu am fost activă pe blog, și nici pe pagina de Instagram. Prima dată vreau să vă urez an nou fericit și să citiți cât mai multe cărți. De asemenea, vreau să vă spun cum îmi împart timpul, mai ales că se aproprie BAC-ul.

            În primul rând, mă gândesc că majoritatea dintre voi ați întrebat persoane care sunt clasa a XII-a dacă le este frică de ceea ce o să urmeze, dacă au emoții, dacă sunt pregătiți și așa mai departe. De când am început acest an școlar, pot să zic că am auzit destul de des întrebarea aceasta. Care este răspunsul meu? Ei bine, pot să zic că, deocamdată, NU am deloc emoții. Deși când eram în clasele mai mici îmi era frică de BAC (exact, când eram în clasa a VIII-a nu îmi era frică de Evaluarea Națională, ci de BAC), acum pot să zic că mă simt destul de relaxată. Sinceră să fiu, contează și cât de mult te-ai pregătit. Dacă nu ai prea învățat, posibil să ai o frică în tine. Dar dacă înveți și te pregătești, nu ai cum să nu reușești.

           De asemenea, CONTEAZĂ și cât de mult de pricepi la materiile din care dai BAC-ul. De ce zic chestia asta? Ei bine, sunt persoane (cunosc și cazuri și probabil știți și voi) care aleg să meargă la un profil unde nu prea fac față doar ca să...? Sincer, nu găsesc un cuvânt potrivit pentru a-i descrie. Important e să faci ceea ce îți place, nu să faci liceul doar să fie făcut fiindcă probabil, la BAC, o să apară probleme. Înțeleg că sunt persoane care nu știu ce vor să facă pe viitor, și merg la ce profil apucă, dar măcar trebuie să își pună niște întrebări: ”Pot să memorez toți anii la istorie și să rețin bătălii/tratate?”, ”Pot să rețin formulele la matematică și, după aceea, să aplic ceea ce am învățat?”, ”Pot să învăț toate oasele corpului și, pe lângă asta, multe alte lucruri?”. Acestea sunt doar niște exemple și sper ca nimeni să nu se simtă prost pentru ceea ce am zis. Dar chiar dacă de exemplu, mergeți la un profil și nu faceți față, de ce nu vă transferați? Preferați să fiți mereu stresat și cu gândul ”Iau BAC-ul sau nu?”

         Cum învăț eu pentru BAC? Ei bine, nu pot să zic că învăț foarte mult. Cel mai mult mă ajută faptul că mereu sunt atentă în clasa și informațiile le rețin destul de ușor și pentru o perioadă lungă de timp. De asemenea, dacă nu sunteți genul care să fiți atenți în clasă, vă recomand să învățați logic tot ceea ce vi se predă. De exemplu, puteți face scheme, desene, să colorați, doar ca să vă intre mai ușor în cap. Folosiți notițe pentru a scrie lucrurile esențiale și pentru a memora mai ușor. (Nu, nu este făcută de mine poza).


          Mai am timp de citit? Răspunsul este NU, deși se mai nimerește câte o zi în care nu prea am ce să fac, nu prea reușesc să citesc o carte. De ce? Dacă aș începe să citesc, probabil nu aș apuca să termin cartea într-o zi, apoi până voi mai avea timp liber o să mai am de așteptat ca să o pot termina.

        Pe scurt, vreau să vă urez succes tuturor în noul an, să devenim persoane mai bune și să fim mai răbdători. Le urez tuturor noroc și multă baftă, indiferent că au Evaluarea Națională, BAC, Sesiune sau orice altceva. Nu promit că o să postez des, dar sper că voi reuși. Voi ce planuri aveți pentru 2019?


Comentarii

Postări populare